Betingelser og vilkår
Jeg aksepterer gjeldende kjøpsbetingelser og leveringsbetingelser, og er innforstått med at levering kun
skjer til oppgitt adresse i bestillingen. Jeg erkjenner at bestillingen innebærer en betalingsforpliktelse.
Vilkår for kjøp av Mitt Spor - DyreID
1 Hva vilkårene gjelder
Disse vilkårene gjelder for forbrukerkjøp av varer fra DyreID gjennom nettbutikken Mitt Spor
(www.mittspor.com).
2 Parter
Partene i avtalen er den som er registrert som bestiller av varen gjennom nettbutikken og DyreID AS (org.
nr. 971 180 536). Bestiller må være fylt 18 år.
3 Skriftlighet
Der det i disse vilkårene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding
til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks eller lignende.
4 Bestillings- og avtaleprosess
Kundens bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos DyreID. Kunden vil motta ordrebekreftelse
fra DyreID. Avvik mellom kundens bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra DyreID, som
kunden kan akseptere eller takke nei til. Kunden har likevel rett til å gjøre gjeldende sin opprinnelige
bestilling såfremt den er i samsvar med DyreIDs tilbud.
5 Forbehold om skrive-/trykkfeil og om varen er utsolgt
DyreID tar forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i
henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Verken DyreID eller
kunden er bundet av avtalen om den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en
skrive-/trykkefeil. DyreID forbeholder seg retten til å kansellere kundens bestilling eller deler av denne
dersom varen er utsolgt. Om varen er utsolgt vil kunden få melding om dette, eventuelt sammen med
informasjon om erstatningsvare. Kunden kan velge enten å akseptere DyreIDs nye tilbud med de endringer som
er nærmere angitt i forhold til kundens opprinnelige bestilling eller å kansellere bestillingen.
6 Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme
før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje
m.m.
7 Betaling
Betaling skjer i henhold til nærmere avtale mellom DyreID og kunden. Kunden velger selv blant de
betalingsmåter som er tilgjengelig på nettbutikken Mitt Spor. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli
belastet et gebyr på kr 250 for å dekke DyreIDs utlegg. Frakt tur/retur og oppkravsgebyr kommer i tillegg og
blir beregnet etter Postens satser. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt
til inkasso.
8 Levering
DyreID leverer varen til kundens bostedsadresse i Norge. Med bostedsadresse menes den adressen som er
registrert i det sentrale folkeregisteret eller oppgitt i bestillingen. Levering av varen skjer på den måte,
på det sted og til det tidspunkt som er angitt i ordrebekreftelsen. DyreID har risikoen for varen inntil den
overtas av kunden. Varen anses overtatt av kunden når kunden har fått varen i sin besittelse. Varene blir
normalt sendt neste virkedag etter bestilling.
9 Undersøkelse av varen
Etter at kunden har mottatt varen skal kunden snarest mulig undersøke om varen er i samsvar med
ordrebekreftelsen, om varen er blitt skadet under transporten, eller om varen ellers har feil eller mangler.
Ved mangler eller feil kan kunden kontakte DyreIDs kundeservice på e-post kundeservice@dyreid.no.
10 Utsolgt
Er en vare utsolgt vil DyreID informere kunden snarest mulig om dette. Kunden vil også motta informasjon om
eventuell ny leveransedato.
11 Reklamasjon
11 a)Forsinkelse fra DyreIDs side
Om kunden ikke mottar varen eller levering er forsinket i henhold til avtalen mellom DyreID og kunden og
dette ikke skyldes forhold på kjøpers side, kan kjøper etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake,
kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren. Det vises til forbrukerkjøpslovens
kapittel 5. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil kunden motta informasjon snarest etter at
DyreID har blitt kjent med forsinkelsen. Kunden vil motta informasjon om, og eventuelt når levering kan
skje.
11 b) Feil og mangel ved varen
Eventuelle feil og mangler ved produktet skal meldes til DyreID innen rimelig tid etter at kunden har
oppdaget samme. Slik melding kan gis skriftlig eller muntlig. Dersom produktene har en feil eller mangel har
DyreID rett til å søke å utbedre feil. Om slik retting ikke er mulig kan kunden kreve omlevering,
prisavslag, erstatning og heving av avtalen. Det vises til forbrukerkjøpsloven kapittel 6 i denne
forbindelse. DyreID anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes skriftlig. Kunden vil motta en
skriftlig bekreftelse på sin reklamasjon. DyreID vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes
tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder
i to år etter at kunden overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to
år.
11 c) Mislighold fra kjøpers side
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes
forhold på DyreIDs side, kan DyreID etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen,
kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. DyreID kan også kreve renter ved forsinket betaling,
inkassogebyr og gebyr ved ikke forskuddsbetalte uavhentede varer. Det vises til forbrukerkjøpsloven kapittel
9.
12 Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Det medfølger angrerettskjema som
kan benyttes til dette formålet. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter
at varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til DyreID innen rimelig tid. DyreID
er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra tidspunktet DyreID mottar
varen eller henteseddel eller varen er stilt til DyreIDs rådighet.
DyreID kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet
før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme
stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Så fremt det er mulig skal kjøperen returnere varen i
originalemballasjen. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art
ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller data-maskinprogrammer
hvor forseglingen er brutt.
13 Salgspant
DyreID har salgspant i den leverte varen inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger er betalt i
sin helhet.
14 Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kunden bringe
saken inn for Forbrukerrådet. Tvisten skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal
den avgjøres ved kjøperens verneting.
15 Personvern
Personvernerklæring for DyreID kan leses her.
trenger minst 3 turer per dag
De fleste hunder trenger minst 3 turer per dag for å gjøre fra seg, og i tillegg skal de også ha mosjon. Hvor mye aktivitet de trenger, er forskjellig fra rase til rase og individ til individ. Noen trenger lange turer hver dag, andre klarer seg med kortere rusleturer. En rask spasertur er en flott mulighet for hunden din til å brenne av ekstra energi, og en langsom, buktende tur – hvor du lar hunden snuse og utforske så lenge den vil – er flott for den mentale helsen.
I begge tilfeller er det svært nyttig å føre oversikt over hvor mye aktivitet hunden din har hatt. Med Mitt Spor har du tilgang til turer og aktivitet for
Hvor mye mosjon trenger ?
Mengden daglig mosjon hunden din trenger avhenger av rase, alder, helse, kondisjon og personlighet. Når du bestemmer deg for hvordan du skal trene hunden din, spør deg selv disse spørsmålene:
Hva gjelder for ?
Hundens rase spiller en stor rolle i deres naturlige energinivåer. Noen trenger 1-2 timers trening per dag, andre trenger mer enn 2 timer, og noen – for det meste arbeidende raser – trenger betydelig mer, pluss mental stimulering gjennom dagen.
Alder
Mens hunden din vokser, er det viktig å beskytte leddene ved å introdusere dem til å trene sakte. Som voksen er det viktig å sørge for at de holder seg spreke og aktive.
Har den noen helseproblemer?
Hvis hunden din er uvel eller skadet, trenger den ikke så mye trening som vanlig – hvile er en viktig del av restitusjonen. Hvil hunden så mye som veterinæren din anbefaler, og finn andre måter å underholde den på, slik at de ikke blir lei og frustrert.
Hvor trent er hunden din?
Hvis du vil at hunden din skal begynne å gjøre mer, eller bli med deg på en ny hobby som løping eller sykling, må du øke kondisjonen gradvis for å unngå skader eller sykdommer.
Hva liker hunden å gjøre?
Akkurat som oss har hver hund sin egen personlighet og preferanser! Det er viktig å sørge for at hunden din liker treningen du ber den om å gjøre, og at du endrer regimet hvis den ikke gjør det.
Med Mitt spor holder du oversikten
Med Mitt spor får du oversikt over turer og aktivitet og kan selv følge med på at får tilstrekkelig mosjon.Du vil i fremtiden også se hvordan gjør det sammenlignet med tilsvarende hunder i hele Norge. Kanskje kan bli norgesmester i mosjon?
Med Mitt spor fra DyreID og Telenor får du et nyttig og bra hjelpemiddel som kan gi deg en ekstra motivasjon - bra for deg og bra for